להתייעצות מהירה מלאו את הפרטים הבאים:

איזה אישורים צריך בשביל סוגי הבניה החכמה השונים?

בניה חכמה הופכת השנים האחרונות ליותר ויותר נפוצה בישראל, והיא מתבססת על שיטות וחומרים שונים בדגש על פלדה, פלדה דקת דופן ועץ, כאשר המבנים משלבים כמובן שורה של חומרים נוספים עבור בידוד, תשתיות, גימורים וכיוצא בזאת. אחת השאלות הנפוצות היא האם צריך בכלל להוציא אישורים לצורך בנייה חכמה, ואם כן – האם יש הבדלים בין השיטות השונות, בין המבנים השונים ובהשוואה לבניה רגילה. בשורות הבאות נענה על השאלות.

האם צריך אישורים? כן!

אמנם בניה חכמה היא יותר מתקדמת ועושה שימוש בחומרים יותר קלים מאשר בניה רגילה בבטון. ואמנם היא יותר מהירה לביצוע, פחות מזיקה לסביבה וגם יכולה לחסוך בעלויות. אבל אין בכך לומר שלא נדרש היתר בניה ולמעשה באופן דומה מאוד לבניה הקונבנציונאלית. במילים אחרות, אם מדובר בהקמה של מבנה חדשה, בתוספת לבניין קיים או בשינויים בקירות חיצוניים, יש לקבל לכך היתר מוועדת תכנון ובנייה מקומית. לכן, למרות שבנייה חכמה היא יותר מהירה מבחינת ההתנהלות בשטח, עדיין תהיו תלויים בתחילת התהליך בזמני העבודה של וועדת תכנון ובניה מקומית.

יחד עם זאת, חשוב להבדיל בין סוגי הבניה המתוארים לעיל לבין מה שנקרא עבודה מצומצמת. גם כאן, ההבדל אינו דווקא בין שיטת בנייה חכמה וקונבנציונאלית אלא בסוג העבודות המבוצעות. למשל, אם אתם מתכוונים רק להתקין פרגולה, להקים גדר, לשפר את הנגישות למבנה, לסגור מרפסת באמצעות פאנלים, לוחות אלומיניום או תריסים, לבנות מתקן לפינוי אשפה וכדומה – ייתכן מאוד שתיכנסו לקטגוריה של עבודות מצומצמות. במקרים אלו מתקיים הליך מקוצר מאוד הכולל מילוי טופס עם תוספת שרטוט של העבודות המתוכננות, ולעיתים קרובות גם לא צריך להמתין לסיומו על מנת להתחיל בעבודות.

האם בכל זאת יש הבדלים?

למרות האמור לעיל, יכולים להיות הבדלים מסוימים בין ההיתרים הנדרשים לבנייה חכמה ובנייה קונבנציונאלית. כך לדוגמא, מאחר שחלק משמעותי של בנייה חכמה מתבצע למעשה במפעלי החברה, הרי שרמת הלכלוך באתר הבנייה היא נמוכה ביותר. לכן, הדגש בהיתרי הבנייה יהיה פחות על נושא פינוי הפסולת. מצד שני, יש שיטות בנייה קלה, ובעיקר בנייה בעץ, שבהם נדרשת יותר תשומת לב ועמידה בתקנות מיוחדות של רשות כיבוי האש – מפני שהעץ הוא חומר דליק. בנוסף, יש הבדל שאינו קשור דווקא לחומרי ושיטת הבנייה אלא למיקומה, למשל אם אתם בונים על שטחי משותף יהיה עליכם לצרף אישור חתום על ידי כל הבעלים של השטח עם נסח רישום מקרקעין.

קבלת היתר הבניה

חשוב להדגיש כי חברתנו מלווה אתכם לכל אורך הליך הבניה החכמה מתחילתו ועד סופו, כולל מתן שירותי אדריכלות. לפיכך, אנו גם מלווים את כל הקשור בהוצאות היתר הבניה מהרשות המקומית. התהליך מתחיל בבקשה לקבלת מידע מוקדם מהוועדה המקומית לתכנון ובניה, לרבות תב”ע, שטחים עיקריים, שטחים מיועדים לבנייה, קווי בניין וכדומה, ולשם כך נגיש מפה טופוגרפית שהוכנה על ידי מודד מטעמנו. לאחר מכן תוגש הבקשה להיתר כשהיא ערוכה על ידי אדריכל, או במקרים מסוימים על ידי מהנדס מבנים. בין היתר, בבקשה מפורטים החומרים שבהם ייעשה שימוש, סוג השימוש במבנה, השטח שלו וכן הלאה, ויש לצרף אליה אישורים כמו נסח טאבו, חתימות בעלים משותפים על השטח וכדומה.  

בשלב הבא הכדור עובר לידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ופרק הזמן הזה אינו בידינו. הוא תלוי במהירות העבודה של הוועדה שלעיתים יכולה להיראות איטית למדי ונפרשת על פני מספר חודשים טובים. במידה והוועדה אישר את התוכניות יינתן היתר הבנייה, וכך קורה כמעט תמיד. עם זאת, וועדה מקומית עשויה לדרוש ביצוע שינויים מסוימים, למשל בהיקף הבנייה ובחומרים, ועל כך ניתן לערער או לבצע את השינויים הנדרשים.

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני