להתייעצות מהירה מלאו את הפרטים הבאים:

מבנה נייד עם שיק מיוחד: רעיונות לעיצוב המבנה היביל

מבנים ניידים אינם נדירים או חדשים בישראל, וכולנו מכירים היטב את הקרוואנים שאכלסו שכונות ואזורים שלמים בארץ לאורך השנים. יחד עם זאת, מבנים ניידים בימינו כבר מזמן אינם מסתכמים בקרוואן סטנדרטי במראה בנאלי. למרות שגם את הקרוואנים המוכרים לציבור ניתן לעצב בשלל סגנונות והתאמות אישית, כיום מדובר בתחום נרחב בהרבה הכולל מבנים משלל חומרים, החל בעץ, דרך אלומיניום ועד לפוליסטירן. בואו נראה כמה רעיונות לעיצובים חביבים של מבנים יבילים.

אבל קודם כל, חשוב להבין שיש הבדלים בין מבנים ניידים הנקראים גם מבנים יבילים לבין מבנים בבניה קונבנציונאלית. למשל, לעיתים מבנה נייד הוא כזה המובל בשלמותו על גבי משאית, מה שאומר שהגודל שלו יהיה מוגבל ליכולות ההובלה הסטנדרטיות ולכן יעמוד על כ- 50 מטרים רבועים. במקרים כאלו, המבנים הם בעלי שטח יחסית מוגבל ולכן התכנון שלהם לרבות עיצוב הפנים צריך לנצל באופן חכם ואופטימאלי את המרחב הנתון, עם פתרונות הנותנים תחושה של מרחב גדול ככל האפשר. מאידך, ישנם מבנים ניידים שאינם מובלים בשלמותם אלא רק חלקי השלד שלהם הנבנים במפעל ומחוברים בשטח. בשיטות אלו ניתן לבנות מבנים הרבה יותר גדולים שאינם נופלים בשטחם מבנייה קונבנציונאלית. לפיכך גם אפשרויות העיצוב דומות מאוד.

הנה כמה רעיונות לעיצוב מבנים ניידים

 בכל מקרה, חשוב לדעת שבמבנים ניידים ניתן לבצע שורה ארוכה של פעולות עיצוב. כמובן שהדבר תלוי בגודלו של המבנה ובחומריו, בחלוקת החללים הבסיסיים שלו ובהעדפות שלכם, אבל בעיקרון – אם תעבדו עם אדריכל ומעצב פנים שמכיר את התחום – יש המון אפשרויות לעיצובים נהדרים. באופן כללי, המטרה של העיצוב צריכה להיות משולשת: גם ניצול מרבי של השטח הנתון, גם מענה לצרכים פרקטיים (למשל לאורחים בצימר, לזוג צעיר, למשרד וכדומה), וכמובן בדגש על אסתטיקה.

אם נסתכל למשל על הסלון, שהוא המרחב הגדול ביותר בדרך כלל וגם שוהים בו הכי הרבה, ניתן להשתמש בצבעים בהירים הן לקירות והן לפריטי הריהוט השונים, מה שנותן תחושה גדולה יותר של מרחב, ובתוך כך לשלב נגיעות כהות או צבעוניות המוסיפות עניין לחלל. למי שמעוניין במראה כפרי שבדרך משתלב היטב עם מבנים ניידים, אפשר לבחור בפינות אוכל, שולחנות, שידות וכסאות מעץ, ולשלב כורסאות יחיד או כפולות שנותנות נגיעה של וינטאג’.

תחום נוסף הוא כמובן התאורה, כאשר בחדרים השונים ובעיקר בסלון ניתן לנצל יתרונות טבעיים ולבחור בחלונות יחסית גדולים המכניסים כמות נדיבה של אור. לכך ניתן להוסיף תריסים, וילונות ופתרונות הצללה המעניקים פרטיות והחשכה מתי שצריך – למשל כשצופים בסרט. בבחירת גופי התאורה יש הרבה מאוד אפשרויות בהתאם להעדפות ולמסגרת התקציב שלכם, למשל גופי תאורה דקורטיביים צמודים לקיר שאותם ניתן לשלב בחדר השינה ובמטבח.

מבחינת חדרי אמבטיה ושירותים, מספרם נקבע עוד בתוכנית האדריכלית ושוב לפי העדפות, גודל המבנה והתייחסות לצרכים פרקטיים ואישיים. בחדרים אלו יש לשים דגש על פתרונות אחסון חכמים לפריטים השונים, ועל תאורה בהירה, כאשר ניתן לבחור בין אמבטיות, מקלחות ואפילו ג’קוזי, וגם אפשר לבחור בחדרי שירותים המופרדים מחדרי הרחצה. בחדרים אלו שנוטים להיות יחסית קטנים, כל טאץ’ עיצובי יכול להוסיף המון ולעשות את כל ההבדל. למשל, ניתן לשלב אריחים לבנים סטנדרטיים על הקירות עם כמו חיפויים מסוגננים או עם שליכט צבעוני, מה שנותן תחושה של סדר, ארגון וניקיון לצד נגיעה אישית ואינטימית. בנוסף, ניתן לשלב פריטים כמו מנורות קיר, מראות מיוחדות וכיורים במראה כפרי שכל אחד מהם נותן את התרומה שלו.

שלל אפשרויות נוספות

מלבד האמור לעיל, יש עוד שורה ארוכה של רעיונות חביבים לעיצוב מבנה יביל, החל בפרקט עץ או למינציה לצד או במקום ריצוף פורצלן, דרך ויטרינות עץ למטבח, ועד לבניית אי המחבר בין הסלון למטבח. כדי לגבש את החלום והחזון שלכם כדאי להתעניין קצת בתחום, לראות מה אנשים אחרים עשו, ולהתייעץ עם הצוות המקצועי של חברתנו שישמח להפנות אתכם לעבודות מעניינות שכבר בוצעו.

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני