להתייעצות מהירה מלאו את הפרטים הבאים:

באילו שיטות משתמשים לבניה חכמה בארץ?

ישראל אמנם נחשבת למדינה מתקדמת ואף מובילה במישורים רבים, אולם בכל הקשור לבנייה לקח לישראלים יותר זמן ממדינות באירופה וארה”ב להתקדם אל בנייה חכמה. מדובר בסוג בנייה הנקרא לעיתים גם בנייה ירוקה, בניה קלה או בנייה מתועשת, אשר לא מעט ישראלים מגלים בשנים האחרונות את יתרונותיה.

בין היתר, בניה חכמה יכולה לחסוך זמן רב בפרויקט הבניה על כל המשתמע מכך, היא פחות מלכלכת ומרעישה במידה משמעותית מבניה רגילה בבטון, היא בהחלט יכולה לחסוך בעלויות, וכל זאת ברמה מקצועית ובסטנדרטים שאינם נופלים ואף עולים לעיתים על בניה רגילה. בשורות הבאות נסקור את השיטות העיקריות לבניה חכמה בארץ.

מה זה בכלל?

יש כמה שיטות של בניה חכמה שהינן יותר נפוצות בארץ, כאשר העיקרון המרכזי שלהן הוא חומרי בניה שונים מבנייה בבטון וביצוע מהיר יותר המבוצע בחלקו במפעלי החברה. כלומר, רכיבי שלד וקירות מיוצרים במפעל, ולאחר מכן מחוברים ומורכבות באמצעות שיטות שונות בשטח, ומעוגנים לקרקע עם מצע מיוחד או כלונסאות. יש מרכיבים רבים של בניה חכמה הדומים לאלו של בניה רגילה, למשל הצורך בתוכנית אדריכלית ובהוצאת היתרים, הנחת יסודות וחיבור תשתיות, וכן עבודות הגימור. יחד עם זאת, ההבדל העיקרים טמון כאמור בבניית השלג והרכבתו. לעיתים קרובות מייצרים את השלד במתחמי החברה ולאחר מכן משנעים אותו ומרכיבים על היסודות, ובאותו האופן מתנהלים לרוב עם הקירות והחיפויים שלאחר מכן משונעים אל אתר הבניה לצורך ההרכבה הסופית.

אילו שיטות קיימות?

כמובן שכל שיטה של בניה חכמה משתנה בהתאם למרכיביה ופרטיה, אולם באופן כללי ניתן לחלק את סוגי הבניה היותר נפוצים בישראל לשלושה: שלד העשוי מפלדה, שלד העשוי מעץ ושלד העשוי מפלדה דקת דופן. שיטת שלד העץ היא הוותיקה מכולן מהסיבה הפשוטה שבנייה מעץ היא מסורת במדינות רבות ברחבי העולם. בשיטה זו משתמשים בקורות ועמודים מעץ שאותם מחברים ומבריגים זה לזה. בתוך קירות העץ משולבים חומרי חיפוי ובידוד שונים כמו צמר סלעים, חיפויי לבידים, דיקטים, שכבת גבס ועוד.

לעומת זאת, בשיטה המבוססת על פלדה דקת דופן משתמשים בפחדה יחסית גמישה וחזקה, שהחלקים שלה מוברגים זה אל זה. גם כאן את הקירות ניתן לבנות ממגוון חומרים, למשל פאנלים מבודדים, פאנלים אלומיניום, צמר סלעים, גבס וכן הלאה. בכל מקרה, בדרך זו מתקבל מבנה המשלב בין חוזק ועמידות רבה לבין משקל קל יחסית ולכן גם היסודות שלו יותר קלים. השיטה השלישית היא כאמור בניית שלד פלדה, שבה כבר משתמשים בקורות פלדה עבות שאותן מרתכים זו אל זו. יש לציין כי שיטה זו יותר יקרה לביצוע ולמעשה נוטים להשתמש בה למבנים גדולים יותר המצריכים עמידות גבוהה במיוחד, למשל בניינים מרובי קומות.  

יש לציין כי קיימות שיטות נוספות לבנייה קלה, ביניהן שיטה הבניה הטרומית המוכרת במחוזותינו שמבוססת על לוחות בטון, ושיטת הבנייה במכולות שמבוססת על מכולות שבהן מבצעים מודיפיקציות שונות. הבחירה בשיטה הבניה תלויה במשתנים רבים. כך למשל, יש להתחשב לקחת בחשבון את העלויות של כל שיטה, את האפשרות להגיע לתוצאות משביעות רצון מבחינת הלקוח, אם יש כוונה לנייד ולשנע את המבנה בהמשך, תנאי השטח והאקלים באזור, ועוד.

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני