להתייעצות מהירה מלאו את הפרטים הבאים:

בניה חכמה: 5 הטרנדים המובילים של 2020

תחת המושג בניה חכמה מסתתרות למעשה גישות רבות וכן מגוון רחב של חומרים וטכנולוגיות. החל בבתי מגורים, דרך מבני ציבור ומבנים מסחריים, בניה חכמה תורמת לחיסכון בעלויות, לצמצום בזמן הבנייה, להקטנת הפגיעה באיכות הסביבה, וכמובן מכוונת לשיפור איכות החיים ורווחת המשתמשים במבנה. אילו טרדנים מובילים כיום את עולם הבניה החכמה ובמה הם מתבטאים? על כך בשורות הבאות.

1. כמה שיותר ידידותי לסביבה

אחד הטרנדים המובילים כבר כמה שנים את הבניה החכמה הוא הגישה הירוקה או הידידותית לסביבה. גישה זו הולכת ומתחזקת עם עליית המודעות לנושאים אקולוגיים בקרב הציבור. לפיכך, בבניה חכמה בימינו התכנון שואף להשתמש ככל האפשר בחומרים אשר תהליכי ההפקה והייצור שלהם כרוכים בנזקים סביבתיים קטנים ככל האפשר, ואפילו שימוש בחומרים שבעת הצורך ניתן היה למחזר אותם בעתיד. יחד עם זאת, הדגש הוא על שימוש בחומרים כמה שיותר עמידים וחזקים, העומדים בכל תקן רלוונטי של בניה ובטיחות – לרבות רעידות אדמה ושריפות.

2. כמה שיותר ידידותי לאדם

טרנד מוביל בבניה חכמה הוא להשתמש בחומרים ותהליכים כמה שיותר ידידותיים לאדם. כך למשל, קיים דגש על בניה קלה שבה מרכיבי השלד והקירות מיוצרים בכלל במפעל ומשונעים לאתר הבנייה. הדבר חוסך זמן רב של עבודה באתר שיכול להיות במרחב מגורים, דבר המקטין את כל הקשור ברעש וגם בלכלוך של המקום. בנוסף, קיים דגש על פתרונות חסכוניים, לא רק עבור הסביבה אלא גם מבחינת הוצאות בעלי הבית, למשל התחשבות בכל הקשור לכיווני אוויר, אקלים, כיוון חשיפה לשמש, בידוד מתקדם ואיכותי וכדומה.

3. שימוש בטכנולוגיות חכמות

עוד טרנד בבניה חכמה הוא שאיפה לשילוב מערכות חשמליות מתקדמות. הכוונה היא למערכות רבות שנכנסות תחת הכותרת “בית חכם” שאותן ניתן להתקין באופן מלא או חלקי. בבניה קלה המבוצעת במפעל קיימת אפשרות נוחה יחסית לשילוב טכנולוגיות כאלו מראש. מדובר בפאנלים ובקרים חכמים שבאמצעותם ניתן לשלוט בשורה ארוכה של מכשירים חשמליים, למשל במערכת התאורה של הבית, מערכת קולנוע ביתית, מערכת ההצללה, מערכת המיזוג וכדומה. כך, באמצעות מסך מגע ידידותי לשימוש ובעזרת שלט, ואפילו באמצעות הטלפון הסלולרי ניתן להפעיל ולהפסיק את המכשירים, או לכוונם לרמת הפעילות הרצויה. כמו כן, ניתן לתכנת את המערכות מראש בהתאם לשעות ולאופי הפעילות הרצויה.

4. דגש רב על תכנון אדריכלי ועיצוב פנים

כאמור, תחת המונח בניה חכמה מצויות לא מעט שיטות של בניה קלה. עד לפני מספר שנים המונח בניה קלה התקשר בעיקר אל מבנים פשוטים כמו קרוואנים וקרווילות שנחשבו לפתרונות זולים וסטנדרטיים. ואולם, כיום עולם הבניה הקלה בישראל הרבה יותר מתקדם ומאפשר ליהנות מאותם יתרונות עם מגוון אפשרויות עיצוב ותכנון. אכן, בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במודעות לסוגיית עיצוב הפנים, וגם בענף הבניה הקלה והחכמה מושם דגש רב על מענה לצרכי והעדפות הלקוח. כך, לצד שימוש בחומרים המחליפים את הבניה המיושנת מבלוקים ניתן מענה להיבטים פרקטיים ואסתטיים של בעלי הבית. למעשה, כיום כמעט ואין מגבלות על מה שניתן ליצור באמצעות חומרי בניה הנחשבים ירוקים וקלים, בין אם מדובר בשלד פלדה או עץ, בלוחות פוליסטירן או בחומרים אחרים. לרשות הבונים עומדים אדריכלים ומעצבי פנים בעלי ניסיון רב, והתוצאות אינן נופלות במאום ממראה של בית שנבנה בבלוקים.

5. תהליך ליווי שלם

טרנד אחרון בבניה הקלה בימינו הוא של חברות המספקות מענה מתחילת התהליך ועד לסיומו. אם בעבר הידע בתחום בישראל היה יחסית קטן וכל קבלן הציע את שירותיו לצרכים נקודתיים, הרי שכיום כבר יש חברות כמו א.רסי שמבצעות את כל התהליך תחת קורת גג אחת – החל מאדריכל ועד לגימורים.

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני